Thursday, December 8, 2011

2011-2012


Salam semuanya moga didalam keceriaan sentiasa(walau sesibuk mana pun hari-hari anda)kena jugak ceria/hiburan untuk diri sendiri(bukan hiburan liar :) hehehe). Hurmmm...lama sungguh aku tinggalkan blog aku nie,berhabuk bila lama tak kunjungi...ya lah aku pun busy dengan kerja yang tak habis-habis(di office aku tu-hanya office mate aku dan mereka yang pernah kerja disitu yang memahami keadaannya) tapi bukan hal office yang aku mau kongsi bersama(sebab aku tak mau hilang mood bila hal office masuk ke minda :)

Ok pejam,celik,pejam,celik rupanya hanya tinggal 23 hari lagi 2011 akan melabuhkan tirainya meninggalkan segala yang telah aku lalui sepanjang detik,hari,minggu,bulan di dalam angka tahun itu.Kalian semua pasti sudah capai segala yang diimpikan untuk dicapai pada tahun ini kan,pasti juga ada yang masih belum mampu dicapai,tapi selagi tak lelah mencuba dan mencuba aku percaya satu hari nanti atau tahun akan datang insyAllah apa yang kalian impikan pasti tercapai ;)

Bagi sahabat-sahabat di sekelilingku tak kira di laman sosial mau pun di tempat kerja aku ucapkan tahniah kerana kalian sudah beralih ke alam "berumah tangga" sememangnya ia adalah tanggungjawab yang besar yang akan kalian lalui,satu perubahan yang baharu dimana segalanya akan dikongsi bersama (bukan macam dahulu semasa solo-semuanya hanya sendiri) :) aku doakan kalian bahagia hingga ke anak cucu (nanti aku nak tengok anak-anak ko org ok..mesti cute)

Detik sedih bagi diri aku juga keluargaku dibulan Febuari,dimana bapaku telah kembali ke rahmatullah disebabkan penyakit kencing manis,paling sedih adalah ibuku...dialah yang menjaga bapaku semasa dihospital juga di rumah(aku hanya bergilir-gilir menolong ibuku menjaga bapaku ketika masa offday) itupun tak setiap minggu dapat aku jaga,tapi dua minggu sebelum arwah pergi aku sempat menjaganya dirumah(cuma rasa terkilan tetap ada kerana dalam keadaan penat juga kurang tidur semasa menjaga org yang sakit) aku ada terkasar memberi layanan dengan tanpa aku sedari..mungkin itulah yang buat aku rasa terkilan.Sesunggunya aku tak sengaja juga bukan niatku untuk buat demikian.InsyAllah tak putus doaku utk dia disana,moga arwah bapaku dicucuri rahmat,ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman di sana Amin.

Perjalanan 2011 aku lalui boleh dikatakan penuh cerita,penuh dugaan dan kesedihan juga disulami keceriaan seketika mungkin ;) tetapi itu lah pengalaman yang ditempuhi,lalui dan ia mematangkan lagi diri ini..Aku terima segala Qada dan Qadar yang sudah tertulis.Perjalanan harus diteruskan kerana yang hidup tetap akan teruskan kehidupanya.

Moga 2012 yang akan datang memberi sinar keceriaan,kemajuan dalam hidup(di dunia maupun akhirat) buat aku,seisi keluargaku(jauh maupun dekat),sahabat-sahabatku,saudara-saudaraku semunya insyAllah.


No comments:

Post a Comment